czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez iFi
    Wiem, będzie stukać. Ale dla czego?
    dlatego, że przy zwiększonym sprężaniu używasz paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej - 95
    to nie jest żaden problem, tylko tak po prostu jest.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • iFi
      Elegance
      • 2012
      • 906

      Zamieszczone przez szkoda
      dlatego, że przy zwiększonym sprężaniu używasz paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej - 95
      to nie jest żaden problem, tylko tak po prostu jest.
      To dlaczego wersja 140Koni seryjnie może jeździć na PB 95? Tak samo jak wersja 160 koni....

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        Zamieszczone przez Pepcio
        w T Dieslu oszczędność paliwa po dobrze zrobionym programie to fakt, nie mit. Robiłem w sumie 4 swoje diesle w każdym poprawa osiągów i obniżenie spalania były bardzo widoczne
        w moich nie, widacznie mam źle zrobione programy
        chyba, że rozpatrywac to w ten sposób, że spalanie nie wzrosło po programie - wtedy owszem mi czy w serii czy po programie palą z grubsza tyle samo, czyli na upartego mniej w stosunku do mocy.

        [ Dodano: Czw 21 Mar, 13 08:14 ]
        Zamieszczone przez iFi
        Zamieszczone przez szkoda
        dlatego, że przy zwiększonym sprężaniu używasz paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej - 95
        to nie jest żaden problem, tylko tak po prostu jest.
        To dlaczego wersja 140Koni seryjnie może jeździć na PB 95? Tak samo jak wersja 160 koni....
        nie chce tu dyskusji po raz kolejny rozpętywać, ale z tego co wiem to 1,4 160KM to silnik jeżdżący na 98
        a 140 to najwyższa moc w 1,4 do której leje się 95
        poza tym, juz dyskutowalismy co VW zaleca do swoich silników i nie chce mi się tego przerabiac po raz kolejny, można sobie poczytać, rzwecz moim zdaniem dyskusyjna.

        [ Dodano: Czw 21 Mar, 13 08:16 ]
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Pepcio
          Drive
          • 2012
          • 88

          Zamieszczone przez _tm_
          Zamieszczone przez golf
          dzwoniłem do VTG

          -CENA 1600 , a za to ok. 20KM i 40 NM-opowiadali o tym bez entuzjazmu.

          Dla mnie to za drogo i za mało oraz jakoś im nie ufam.
          Trzeba się jeszcze było zapytać czy te 20KM to liczą od mocy katalogowej czy rzeczywistej. Bo może okazać się, że zrobią program na 142KM tylko, że seria może mieć 132KM i wtedy przyrost to tylko 10KM .
          Dyskutujecie tu wszyscy o tym czy wyjdzie 140 czy 142,5 KM, prawda jest taka, że każdy silnik jest inny i każda hamownia jest inna, hamowanie w zimę przy kilku stopniach na plusie czy latem przy 30 to też dwie inne rzeczy.
          Tunerzy nie robią cudów, poprawiają tylko mapy seryjne podlewając na tyle ile się da paliwa i dodmuchują powietrza by zachować właściwy skład mieszanki co jest BARDZO ważne przy silnikach typu T Benzyna (mniej w dieslach). Każdy seryjny motor ma ograniczenia wynikające z wydajności poszczególnych podzespołów, a różnice pomiędzy fabrycznie nowymi silnikami potrafią być zaskakująco duże.
          Do tego, co chyba najważniejsze, hamownia hamowni nie równa i to, że jednemu wyszło 140, drugiemu 150 KM może oznaczać w zasadzie wszystko łącznie z tym, że hamowania danego ,,tunera'' jest bardziej generatorem wykresów pod klienta niż rzetelną sprzętem do pomiarów.
          Prawdziwa hamowania to bardzo duży wydatek, wydatek na który stać tylko nielicznych. Bardzo dużo tego rodzaju sprzętów to stare zdezelowane starocie mierzące Bóg wie co i Bóg wie jak.

          Wyluzujcie
          Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

          ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

          Komentarz

          • iFi
            Elegance
            • 2012
            • 906

            Zamieszczone przez szkoda
            nie chce tu dyskusji po raz kolejny rozpętywać, ale z tego co wiem to 1,4 160KM to silnik jeżdżący na 98
            a 140 to najwyższa moc w 1,4 do której leje się 95
            poza tym, juz dyskutowalismy co VW zaleca do swoich silników i nie chce mi się tego przerabiac po raz kolejny, można sobie poczytać, rzwecz moim zdaniem dyskusyjna.
            Ja też jej nie chcę... skoda podaje 95, VW pisze, że może być 95 ale wtedy słabsze osiągi silnika, niezależnie od jego mocy katalogowej (nawet dla CAXA tak piszą).

            Chodzi mi tylko o to, że nawet jeśli osiągi będą ograniczone to nie wydaje mi się, że na PB95 ograniczone osiągi to 120koni dla wersji 160

            Mój samochód na PB95 wypluł 136KM... zakładając nawet błąd pomiarowy hamowni no to ciężko doszukiwać się tutaj ograniczonych osiągów...

            Mi chodzi jedynie o rzeczową odpowiedź. Jaka jest różnica między poszczególnymi wersjami 1.4 TSI, że wszystkie mogą jeździć na PB95 a ich moce są znacznie różne. Który czynnik: osprzęt, mapy wtrysków, faza księżyca, siła wiatru słonecznego tutaj decyduje...

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez iFi
              że wszystkie mogą jeździć na PB95
              no i właśnie zaczynamy dyskusje, bo własnie powiedziałem, że od 160 w górę to trzeba lać 98
              ale i na 91 też pewnie pojadą
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                Amortyzatory z przodu w wersji 1,8 sa trochę "większe" po to aby udźwignąć większy ciężar silnika. Akurat w tym przypadku 1,4 powinien prowadzić się lepiej bo ma mniej przed przednią osią. Poza lakonicznym stwierdzeniem, że 1,8 jest lepsze zawieszeniowo od 1,4 tak naprawdę nikt tu nic konkretnego nie napisał. Oczywiście wiemy o trochę większych tarczach z przodu oraz o innym amorze z przodu ( ale ten amor chyba możemy sobie darować bo już z grubsza napisałem, że się równoważy z tym w 1,4 ze względu na wiekszą masę na przedniej osi w 1,8 ). Może więcej konkretów i szczegółów? To że 1,8 jeździ dużo lepiej od 1,4 jest niepodważalnym faktem ale tak naprawdę chodzi tu o samą dynamikę a nie o prowadzenie samochodu, bo poza minimalnie lepszymi hamulcami według mnie nie ma różnicy.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez Ceed1
                  poza minimalnie lepszymi hamulcami według mnie nie ma różnicy
                  Dobrze, że zaznaczyłeś, że to wg. Ciebie, ale niestety widać, że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz, zrób parę prób hamowania a potem wyciągnij wnioski.

                  Natomiast jeżeli chodzi o amortyzatory, to samochód wreszcie przy hamowaniu, przyspieszaniu, skręcaniu i dowolnym tego łączniu przestaje się bujać jak balia na wzburzonym morzu, to taka różnica, byc może dla Ciebie nieistotna
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • iFi
                    Elegance
                    • 2012
                    • 906

                    Zaraz temat:

                    "czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem"

                    przejdzie w temat:

                    "czy warto się oszukiwać i nadal trzymać to padło w garażu"

                    :wink: :lol:

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      kris2742, to nie tajemnica, mam w podpisie:
                      Zajmujemy się profesjonalną modyfikacją aut. Chip tuning, czyli bezpieczne podniesienie mocy silnika z pomiarami na hamowni w Warszawie.


                      na hasło OCP maja dobre ceny a przynajmniej mieli.

                      [ Dodano: Czw 21 Mar, 13 09:31 ]
                      OFF TOPA ROBICIE!!!
                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        Odnośnie pomiarów na hamowni...nie ma znaczenia czy jest 0C czy 20C ponieważ soft przelicza temperaturę, ciśnienie atmosferyczne wg normy.

                        Co do lania paliwa...jeśli nadal klient chce lać 95 to wystarczy poinformować tunera o tym fakcie, wtedy będzie widział jak rozwiązać kwestie zapłonu i wszystko zostanie jak do tej pory tyle że oczywiście nie uzyska się takich parametrów jak pod 98.
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • Pepcio
                          Drive
                          • 2012
                          • 88

                          Zamieszczone przez kmink
                          Odnośnie pomiarów na hamowni...nie ma znaczenia czy jest 0C czy 20C ponieważ soft przelicza temperaturę, ciśnienie atmosferyczne wg normy.

                          Co do lania paliwa...jeśli nadal klient chce lać 95 to wystarczy poinformować tunera o tym fakcie, wtedy będzie widział jak rozwiązać kwestie zapłonu i wszystko zostanie jak do tej pory tyle że oczywiście nie uzyska się takich parametrów jak pod 98.
                          Nie jestem specem, ale temp i ogólne warunki atmosferyczne mają bardzo duży wpływ na wydajność silnika.
                          Jeśli się mylę to mnie popraw proszę, ale czy aby na pewno działa to tak, że hamownia uwzględniając temp powietrza , ciśnienie atm itp koryguje wartości podane na wykresie końcowym? Czy to oznacza, że jeśli ,,shamujemy'' silnik przy 5 stopniach i przy korzystnym ciśnieniu , a następnie podjedziemy w upał i zły ,,barometr'' wypluje tyle samo? Coś mi tu nie pasi.
                          W zasadzie moja wypowiedź była bardziej skierowana do tych którzy ,,podniecają'' się różnicami rzedu 2-5 KM czyli tak na prawdę czymś na pograniczu błędu pomiaru.
                          Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                          ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            Zamieszczone przez Pepcio
                            Coś mi tu nie pasi.
                            powinno wypluc, ale IMO tu dochodzą jeszcze inne czynniki, jak na przykład zapewnienie odpowiedniego chłodzenia przy konkretnym upale
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • kmink
                              L&K
                              • 2007
                              • 1360
                              • Superb III (3V3)

                              Zamieszczone przez Pepcio
                              Zamieszczone przez kmink
                              Odnośnie pomiarów na hamowni...nie ma znaczenia czy jest 0C czy 20C ponieważ soft przelicza temperaturę, ciśnienie atmosferyczne wg normy.

                              Co do lania paliwa...jeśli nadal klient chce lać 95 to wystarczy poinformować tunera o tym fakcie, wtedy będzie widział jak rozwiązać kwestie zapłonu i wszystko zostanie jak do tej pory tyle że oczywiście nie uzyska się takich parametrów jak pod 98.
                              Nie jestem specem, ale temp i ogólne warunki atmosferyczne mają bardzo duży wpływ na wydajność silnika.
                              Jeśli się mylę to mnie popraw proszę, ale czy aby na pewno działa to tak, że hamownia uwzględniając temp powietrza , ciśnienie atm itp koryguje wartości podane na wykresie końcowym? Czy to oznacza, że jeśli ,,shamujemy'' silnik przy 5 stopniach i przy korzystnym ciśnieniu , a następnie podjedziemy w upał i zły ,,barometr'' wypluje tyle samo? Coś mi tu nie pasi.
                              W zasadzie moja wypowiedź była bardziej skierowana do tych którzy ,,podniecają'' się różnicami rzedu 2-5 KM czyli tak na prawdę czymś na pograniczu błędu pomiaru.
                              ok pomińmy temperaturę, ciśnienie itd...skoro auto jest mierzone na początku i na końcu w takich samych warunkach i w serii wychodzi moc zbliżona do książkowej to dlaczego pomiar zmodzonego samochodu ma byś przekłamany?

                              uważasz że hamownia to takie inteligentne urządzenie co w serii pokazuje prawdę a pomiar po modyfikacji pokazuje przekłamany mimo identycznych warunków?
                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                              www.tuneforce.pl
                              www.dpfserwis.pl

                              Komentarz

                              • rob555
                                Rider
                                • 2006
                                • 748

                                Zamieszczone przez Pepcio
                                W zasadzie moja wypowiedź była bardziej skierowana do tych którzy ,,podniecają'' się różnicami rzedu 2-5 KM czyli tak na prawdę czymś na pograniczu błędu pomiaru.
                                Poniekad masz racje. To ze hamownia zrobi korekte na + czy - to tylko bedzie przyblizenie.
                                Wiadomo ze z powodu upalu inaczej zareaguje wolnossaca benzyna o 4l pojemnosci a inaczej turbodoladowane 1.4....
                                A norma jest norma dla wszystkich.

                                Ale tak jak piszesz...zazwyczaj to roznice na poziomie kilku KM wiec nie ma o co bic piany.
                                Wogule tak aby naprawde motor sprawdzic to by trzeba bylo go wyjac...na hamownie stacjonarna go wsadzic - zasilic w paliwo i powietrze o stalej temp i dopiero wtedy stroic...

                                Tylko jak by klient mial za to zaplacic... to by kupil inne auto :twisted:

                                A co do P95 vs 98 to do 1.4 TSI po sofcie polecam 98 (tam mocno sie rusza zaplony wiec pojawiaja sie stuki na 95).
                                Oczywiscie mozna zrobic modyfikacje pod 95 okt ale wyniki raczej beda z tych dolnych...
                                pozdrawiam

                                Diagnostyka i tuning
                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                programy na ulice jak i do sportu

                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                www.tune-up.pl

                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                Komentarz

                                • Pepcio
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 88

                                  Zamieszczone przez kmink
                                  Zamieszczone przez Pepcio
                                  Zamieszczone przez kmink
                                  Odnośnie pomiarów na hamowni...nie ma znaczenia czy jest 0C czy 20C ponieważ soft przelicza temperaturę, ciśnienie atmosferyczne wg normy.

                                  Co do lania paliwa...jeśli nadal klient chce lać 95 to wystarczy poinformować tunera o tym fakcie, wtedy będzie widział jak rozwiązać kwestie zapłonu i wszystko zostanie jak do tej pory tyle że oczywiście nie uzyska się takich parametrów jak pod 98.
                                  Nie jestem specem, ale temp i ogólne warunki atmosferyczne mają bardzo duży wpływ na wydajność silnika.
                                  Jeśli się mylę to mnie popraw proszę, ale czy aby na pewno działa to tak, że hamownia uwzględniając temp powietrza , ciśnienie atm itp koryguje wartości podane na wykresie końcowym? Czy to oznacza, że jeśli ,,shamujemy'' silnik przy 5 stopniach i przy korzystnym ciśnieniu , a następnie podjedziemy w upał i zły ,,barometr'' wypluje tyle samo? Coś mi tu nie pasi.
                                  W zasadzie moja wypowiedź była bardziej skierowana do tych którzy ,,podniecają'' się różnicami rzedu 2-5 KM czyli tak na prawdę czymś na pograniczu błędu pomiaru.
                                  ok pomińmy temperaturę, ciśnienie itd...skoro auto jest mierzone na początku i na końcu w takich samych warunkach i w serii wychodzi moc zbliżona do książkowej to dlaczego pomiar zmodzonego samochodu ma byś przekłamany?

                                  uważasz że hamownia to takie inteligentne urządzenie co w serii pokazuje prawdę a pomiar po modyfikacji pokazuje przekłamany mimo identycznych warunków?

                                  W sumie racja, pomijając fakt ,,dogrzanych'' rolek powinno pokazać dość miarodajnie różnice. Ale to wszystko zakładając, że mierzymy samochody jedne po drugim na tej samej hamowni, większosć jednak rozpisuje się tu o tym, że w v-techu wyszło mu 135,5 km a gdzie indziej 138 i z automatu ,,jest lepiej'' co tak na prawdę wcale nie musi być faktem.
                                  Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                                  ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                                  Komentarz

                                  • iFi
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 906

                                    Zamieszczone przez rob555
                                    A co do P95 vs 98 to do 1.4 TSI po sofcie polecam 98 (tam mocno sie rusza zaplony wiec pojawiaja sie stuki na 95).
                                    Oczywiscie mozna zrobic modyfikacje pod 95 okt ale wyniki raczej beda z tych dolnych...
                                    Czy wsadzenie większej dmuchawy może taką sytuację poprawić? Tzn mniej manewrowania czasem zapłonu i wtrysku z racji większej wydajności turbiny?

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez Pepcio
                                      większosć jednak rozpisuje się tu o tym, że w v-techu wyszło mu 135,5 km a gdzie indziej 138 i z automatu ,,jest lepiej'' co tak na prawdę wcale nie musi być faktem.
                                      no ale nad takimi rewelacjami nie warto się nawet zatrzymywać
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez Ceed1
                                        poza minimalnie lepszymi hamulcami według mnie nie ma różnicy
                                        Dobrze, że zaznaczyłeś, że to wg. Ciebie, ale niestety widać, że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz, zrób parę prób hamowania a potem wyciągnij wnioski.

                                        Natomiast jeżeli chodzi o amortyzatory, to samochód wreszcie przy hamowaniu, przyspieszaniu, skręcaniu i dowolnym tego łączniu przestaje się bujać jak balia na wzburzonym morzu, to taka różnica, byc może dla Ciebie nieistotna
                                        szkoda, uwielbiam takich malkontentów...

                                        Ceed1 weź chłopaku przejedź się nawet G6 1.4TSI CAXA, który wychodzi z fabryki na 288 z przodu i amorze fi 55, a potem wsiądź w O2FL 1.4TSI CAXA i wtedy możesz wypisywać swoje wnioski...bo teraz to chyba z pudelka masz takie info...

                                        może zrozumiesz o co tu chodzi
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • idas
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 828

                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          octaviars1,

                                          CAXA vs CDAA

                                          hamulec przód tył: 280/272 vs 288/272
                                          amortyzator przód: fi 50 vs fi 55

                                          no i wiadomo wydajniejsza pompa hamulcowa w CDAA

                                          tak na szybko co mi wpadło do głowy
                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          Ceed1 weź chłopaku przejedź się nawet G6 1.4TSI CAXA, który wychodzi z fabryki na 288 z przodu i amorze fi 55, a potem wsiądź w O2FL 1.4TSI CAXA i wtedy możesz wypisywać swoje wnioski...bo teraz to chyba z pudelka masz takie info...
                                          A to ciekawe. Dlaczego akurat VW miałby ładować do G6 to co w Skodzie jest w Superb?
                                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                          Komentarz

                                          • iFi
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 906

                                            Zamieszczone przez idas
                                            A to ciekawe. Dlaczego akurat VW miałby ładować do G6 to co w Skodzie jest w Superb?
                                            Bo jest tańsze w produkcji o 4euro? a jak pokazuje forum zwykły użytkownik i tak się nie pozna, że ma coś słabszego?

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              Git, ale rownie dobrze nawet do G6 mogliby wrzucic tansze i calosciowo wiecej zostaloby w kasie
                                              Efekt dla uzytkownika koncowego ten sam :P
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                Zamieszczone przez idas
                                                Git, ale rownie dobrze nawet do G6 mogliby wrzucic tansze i calosciowo wiecej zostaloby w kasie
                                                Efekt dla uzytkownika koncowego ten sam
                                                True, ale w opresji to VW wyjdzie z twarzą hamując lepiej - wniosek? Skoda to gorsze auto :twisted:

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  Zamieszczone przez idas
                                                  Git, ale rownie dobrze nawet do G6 mogliby wrzucic tansze i calosciowo wiecej zostaloby w kasie
                                                  postrzeganie brandu przez klienta - świadomego klienta
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Poza tym to tak jak różnica między Colą a Pepsi niby to samo ale jednak czymś się różnią

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...